onsdag 2 juli 2008

Flicka på gränsen till sammanbrott

Ta mig samman, nån snälla! Samla ihop mig och sätt mig under ett parasoll med en kopp kaffe. Stryk mig lite försiktigt över håret och säg Det ordnar sig.

Det är presemestersjukan. Då blir det såhär. Det fräser om The Office. Gubsen påpekar på telefon hur upptagna de är eftersom de är så viktiga. Jähjäh... Och det fräser om kunderna också och min långa stubin känns plötsligt som dränkt i bensin.

Så slår fritiden ut i full blom och vartenda steg känns så väldigt, väldigt mycket. Översköljd av tillvaron och genomblöt. Håll ut, säger jag och slår mig på kinderna och kniper ihop ögonen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordnar sig.
Jag lovar.

Erika

Anonym sa...

ok. if you say so, söta.
esso.

Anonym sa...

Imorgon ska jag klappa på dig! Kanske kommer också Fru Santa Rita Cabernet Sauvignon Rosé göra det. Herr Lehmans sommarvikarie :)

Anonym sa...

oh, ja peter lehman har ju sagt att hon är fin, Rita. och vårt track record på kvällar om denna sidan på semestern är ju minst sagt gott...
/kimmo