söndag 29 juni 2008

Vill du ha plusmeny till det?


Det här var helg extra allt. Det började med att en smålänsk barcelonabo ringde hipp som happ och befann sig i kvarteret, inte bara i stan, och ville öla. Med nästa gäster tänkte jag att det var lika överväldigande att äta ett skrovmål ribs som att därpå se underbara Hairspray - fast på lite olika sätt. Extra allt.

På lördan tog jag en förälder under varje arm och gick på Kent på Zinken. Bandyarenor är så fina. Med dämpade vantapplåder, andedräktsmoln och rosiga kinder på vintern. Och på sommaren konsertbesökare med sommarjackor, stickade tröjor knutna över axlarna och herrar i snaggade kollofrisyrer. I trängseln stångade sig en full och enbent man fram på kryckor, sjungandes till Jocke Berg. Extra allt.

Och tänk, det var fler söndagsflanörer än vanligt att kryssa bland i löparspåret längs Årstaviken. Och när jag tog med mig Paul Auster för att äta lunch vid Katarina Bangata blev vi överröstade av tre 25-åriga kvarnenbrudar bredvid, som med munnen full av hälsotallrik skränade:
- Alltså jag skulle vilja va chef så jag fick sparka folk!
- Nja...jag skulle vilja ha makten att göra det bara
- Nej, jag skulle verkligen vilja sparka folk. Fast alltså bara typ dryga. Inte snälla.

Innan jag till sist hann med såväl Almodovar som EM-final.

Extra allt.



Inga kommentarer: