tisdag 3 juni 2008

Midsommarstången får helt ny innebörd

Poledancing är det nya svarta, mina damer och herrar. Värsta trenden i Hollywood och en utmärkt möhippeaktivitet, visade det sig i lördags. Den blivande bruden och hennes möhippefölje har ännu idag ont på de mest märkliga ställen efter lördagens dödsföraktande övningar. För det är sannerligen ingen barnlek att svinga sig graciöst runt en stång! Instruktören var lika vältränad som skicklig (och helt påklädd, om nån nu trodde nåt annat). Och dödligt seriös med sin sport, fick jag erfara när hon vid ett tillfälle spände ögonen i mig, höjde ett finger och myndigt sa:
- Inte slarva!!!

Den blivande bruden var förresten en riktig naturbegåvning och upptäckte en ny (väl, anna?) sida hos sig själv. Nya karriärvägar öppnar sig överallt och på de mest oväntade ställen, hennes arbetsgivare bör ställa sig på tårna!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hmm..jo, det var en nya sida hos mig själv – jag lovar ;)

VDn funderar på om jag bör lägga till min nya erfarenhet under rubriken ”det visste du inte om mig” på vår konsult-hemsida. Han harklade sig dock något generat efter att han sagt det, så jag tvivlar på att just mina poledancing-egenskaper ska användas för att locka nya kunder…

Jag tvivlar dock inte det minsta på att jag hade världens mest fantastiska möhippa – minnena finns nära hjärtat och blåmärkena gör sitt för att påminna mig!