torsdag 29 maj 2008

Vem vet

Sommarvädret plockar fram bossan i mig. Bossakungen Astor, if you will and know your galenskaparkaraktärer. Jag började med Astrud Gilberto imorse och tänkte på soliga verandor och glada skratt. Sen gick jag vidare till Lisa Ekdahl som i 29-årsåldern träffade musikern Salvador Poe på ett plan till Indien. De mediterade vid Ganges och blev blixtkära, gifte sig och fördelade tiden mellan Södermalm och New York. Lisa Ekdahl sings Salvador Poe heter skivan där hon sjunger hans musik - så fjäderlätt, så förälskat och så bekymmerslöst.

Se den här videon där hon är så fin i rosa klänning och han spelar gitarr och kemin mellan dem är galet härlig. Och så det här klippet där de gästar Luuk och klacksparkar en liten sång och han säger "Tack så mycket" på styltig svenska.

Den första svenska fras han lärde sig lär förresten ha varit "Får jag låna din blus?"...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet, fint. Synd att dom skilde sig sen. Folk verkar skilja sig för de mest triviala ting nuförtin.

kram eros

Karin sa...

Åh vad fint par! Första videon är borttagen, vad heter låten?