torsdag 8 maj 2008

Return to sender

Igår reste sig plötsligt min jobbarkompis, vi kan kalla honom A, från platsen mitt emot och tog sig för pannan.
- Vet du vad jag just gjorde...?
- Näej...?
- Jag skickade ett mail som skulle till min flickvän fel. Till en kund.

Ohlala. En herre på ett energibolag fick alltså ett mail från min kollega som inleddes med "Hej älskling!" följt av lite praktiska detaljer om ett sängköp och vad som skulle ätas till middag. Sen avslutades det elegant med ett "Puss på dig!".

Nu råkar A vara en sympatisk och charmant ung herre, så han skrev ett till mail och klacksparkade den missriktade kärleksförklaringen mycket elegant. Mottagaren återkom på eftermiddagen, strikt affärsmannamässig, utan att kommentera det hela eller ens skriva Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Pinsamt.