lördag 17 maj 2008

"Vajobbardumerå?"

Klockan är efter midnatt, det är svinkallt och när jag drog ner persiennen nyss sprang en joggare förbi nere på andra sidan gatan, mot parken till. Insane in the membrane, som skalden skrev.

Det blev en dag av få knop. Vackert så. Häng med extrabrorsan. Ännu bättre. Igår tog jag rygg på vännerna med kontakterna och fann mig på den kreddiga klubben. Stämningen var kissnödigare och än mer resultatfokuserad än i kön till 10-kronors-toan på Åhléns. Men på ett lite annat sätt.

Kolla in detta utmärkta examensarbete som två tjejer gjort på Forsbergs: http://www.ilandsakuten.se/

Och när ni ändå är igång, kolla mitt blandband (hurra!): www.essie.muxtape.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag googlade i-landsakuten och såg att du hade tipsat så fint som oss. Vad fint, tack! Plus att din blogg verkar intressant så den prenumereras på numera. Ha en fin dag. :)

essie sa...

Nämen! Välkommen Jessica! Och tack för tipset om hur man får tid att fixa sina naglar.

Tipset om i-landsakuten gick även via mail till alla möjliga vänner och bekanta. :)