måndag 3 november 2008

15 gastar på sjömanskista

Folket klagar på den häringa amerikanska traditionen Halloween. Men jag älskart jag. Om det är vad som krävs för att få gå på galna maskerader i tiden då den vackra hösten övergår till den fula, så köper jag vad som helst!

Som den barnunge jag ändå är fanns det bara ett maskerad-outfits-alternativ; sjörövare. Och boy, hade gästerna laddat för detta event! Jag kände 3 av 50, men när man umgås med skelett, cowboys, hippies och annat löst folk så är integriteten inte riktigt lika viktig och den sociala kompetensen infinner sig lite av sig själv.

Jag vet inte vad som var bäst. Kanske moroten som hade med sig just morötter i sin orangea "blastpåse" eller julgranen som var tvungen att sitta fast i eluttaget för att belysningen skulle funka och därav inte kunde röra sig i så stora cirklar. Eller kanske hans flickvän Flourtanten som lånat en vit rock på apoteket och bjöd på spetsad Listerin. Eller Gollum, som satt fast sina stora fötter med hjälp av paketsnöre. Eller shejken som monterat ett "uni-brow" ovanför ögonen...eller om han odlat fram det, jag vet inte riktigt.

Jag kom hem med svärdet i behåll, däremot hade ögonlappen och örhängena försvunnit i yran. Förmodligen knyckta av de tre andra piraterna, från konkurrerande skepp, som jag träffade där. Men dom kan känna sig blåsta - ety de var inte äkta. De riktiga ligger i en skattkista på havets botten!

Inga kommentarer: