söndag 28 september 2008

Mr Eagle


Under en sen middag i veckan på Café Nero med Anno och Hampan sitter en man vid bordet bredvid och sneglar fundersamt på oss. När vi reser oss för att gå stannar han Hampan och säger:
- Ursäkta, jag tycker att jag känner igen dig. Jobbar du möjligen på P3?
- Neej...det gör jag inte...tyvärr, svarar Hampan lite överrumplat.
- Hm, nähe... men var du på P3 Guldgalan då?
- Eh...nej, inte det heller.
- Men spelar du musik, så att du kanske varit och spelat på P3?
- Nej, men jag ringer ofta in till deras tävlingar, svarar Hampan och det är precis sant - han har vunnit både en rosa p3-tischa och en p3-live-skiva bara under det senaste halvåret.
- Jaha, till Christer då eller? fortsätter mannen
- Näe, mest Morgonpasset.
Jag yr omkring bakom, men ser hela scenen utspela sig, och nånstans här i konversationen slår plötsligt kopplingen till mitt bildminne till och jag inser att mannen är självaste Peter Örn, Sveriges Radios förre vd. Hampan har fullt upp med att ta sig ur den här förvirrade resonemangslabyrinten och frågar:
- Jobbar du på radion?
- Näe, jag har slutat. Kör eget nu och åker runt och föreläser...

På nåt sätt lyckas vi till slut sätta punkt. Mr Eagle vecklar ut sina långa ben, reser sig och håller upp dörren för oss och önskar en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer: