måndag 2 februari 2009

Inspiracion

Solen skiner, jag knarkar rosenrot och lyssnar på Joan As The Police Woman. Hence - jag tänker uppåttankar. Och jag reducerar livet till en mustig buljong av allt det goda.

* Att Ebbot bar kaftan och spelade tamburin på sin stora mage på Cirkus med Soundtrack of our lives förra veckan. Samt att han stagediveade med sitt övervinnande dödsförakt!

* Att det bara jobbar ladies hos min tandläkare och att alla där bär cerisea plasthandskar.

* Att Jack nog är den smartaste person jag någonsin träffat.

* Att Erol tappade en apelsinklyfta på tunnelbanan på väg till hemmafesten. Och att jag och Jack hittade den igen på väg tillbaka flera timmar senare!

* Att det är 75% rea. Tack lågkonjan!

* Att det är trångt, trångt i bänkraderna på Allhelgonamässan i Skanstull på söndagkvällarna.

* Att det händer saker som får mig att vilja ringa mig själv som 14 år och berätta vilka fnissiga sammanträffanden som kommer uppstå längre fram.

* Att det känns som om livet ler på det där kluriga sättet som gör mig lite otåligt irriterad, men mest nyfiken.

Inga kommentarer: