måndag 6 april 2009

Es ist unser in die luft


"VÅRCHOCK" stod det på Aftonbladets framsida och jag tyckte det var lite härligt med kvällstidningspopulism. Och söderkvarteren svämmade över av flanörer och fikasugna som blinkade mot solen och nyfiket kikade på varann som om de undrade var alla de här vackra männskorna hållit hus hela vintern. Cafét i Sneakers n' Stuff lät mig köpa kaffe på krita i den allmäna yran av kunder och gymnastikskor.

Och jag satt vid trappen invid Slussen och tittade drömmande på den betongplatta som ska bli debasers uteservering. Jag försökte att inte bränna mig för mycket och jag läste det senaste utmärkta numret av Rodeo. Lisen och Jay kom förbi på kaffe och säsongsglassar.

Mmm. Lovli.

1 kommentar:

LB sa...

Gillar texten, och gillar rubriken. Mamma med tror jag.