tisdag 28 april 2009

The Lattjo Office

Ino sa på O-baren i fredags att han tycker det borde handla lite mer om The Office här. Så, några glimtar:

I fredags introducerade jag på jobbpuben tankelekarna "Vilken kändes (död eller levande) skulle du vilja va?" (man ska tänka glamour - inte världsförbättrande) , "Vilka två kändisar skulle du vilja ha som föräldrar?" och "Vilken kändis av ditt eget kön skulle du vilja va gift med?" (om man är heterosexuell kan man utgå från att man själv är av det motsatta könet... ja, ni fattar...). Mina svar var 1. Gwyneth Paltrow/Frank Sinatra/Scarlett Johansen, 2. Tage Danielsson och Astrid Lindgren och 3. Leila Lindholm (kurvig, charmig och kan laga mat - passar mig som man perfekt tror jag!).

Detta öppnade förstås stora diskussioner! Kaj ville vara Natalie Portman, efter att ha tänkt en lång stund. Däremot visste han direkt att han ville ha Pierce Brosnan som pappa! Och då började jag omvärdera mina egna val något... Arf kunde tänka sig Justin som make. Och nån annan hade nog valt George Clooney som man! De grå tinningarnas charm.

Idag har jag fått en lapp från peppe som sitter längst ned på skärmen. Det står:
Esso, dagens ord är "lattjo" alt. "Lattjolajbans" :) Peppe.

Fint, tycker jag. Very The Office Lattjolajban.

Inga kommentarer: