fredag 5 oktober 2007

OutofOffice

Vi har blivit ståndsmässigt mottagna hos kunden i veckan. I tjusiga konferensrum med silverbrickor, termosar med riktigt bra kaffe, kanelbullar, kakor och choklad. Det är olika det där. Autmatkaffe i plastmugg är nog det vanligaste. En gång i Norge fick vi våfflor. Så fint! Efter det funderade jag på att skicka en lista över mina krav innan jag åker på kundbesök. Att jag vill ha cappuccino, mackor, vita liljor, lösgodis och en färsk dagstidning och en soffa. Och våfflor. Jag skulle ba det så bra. Och bli jättetjock och mjuk och härlig.

Men mottagandet i kontoret för dagen är nog bäst ändå. Det inkluderar förmiddagsfika med mamma och hemmalagad lunch. Och dresscoden är lite mer avslappnad; mjukisbyxor och flanellskjorta. Och det är solsken, knallgula löv och krispig luft.

Från skrivbordet ser jag rakt över till min gamla låg- och mellanstadieskola. Det verkar vara sig likt, de har fortfarande rast kl 9.40. Det blir nog folk även av dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad bra, nu kan jag äntligen kommentera. Great! Keep up the good work så ses vi på lörda!

kram e

Anonym sa...

Yester! Finally!! Welcome.