söndag 6 januari 2008

Jolly Good


Familjen älskar BBC-deckare. Vi älskar allt av BBC's kultur- och nöjesavdelning, men mest deckarna. I flera år nu har vi funderat över var de hittar alla skådisar i det där landet av dålig mat och självgod fotboll. För man känner ju aldrig igen nån. Förrän i år. Den här gången var vår favvo med det egendomliga namnet Honeysuckle Weeks (från Foyle's War) bov i händerna på Lynley och Havers. Och plötsligt dyker de alla upp lite överallt i varandras serier. Och jag har blivit en sån där odräglig person som hela tiden säger "var inte han med i...". En gång gick det så långt att jag satt i möte med en kund som jag liksom tyckte att jag kände igen. Till slut kom jag på att han måste vara Kommisarie Lynley's okände svenske bror och blev väldigt fnissig.

Jag läser att Honeysuckle gift sig med en "jewelery-designer". Damn those BBC-people!

Inga kommentarer: