måndag 21 januari 2008

The Malin Factor

Paris. Ohlala... Jag tror jag stannar. Igår hann vi med Basiljen, kaffe, utsidan på Louvren (det är andra gången jag går på utsidan av Louvren nu, utan att få gå in - som att ta godis från ett barn!!), Marais-kvarteren. Notre Dame med dess skabbiga julgran, Pariserhjulet, Champs Elysée i kvällsljus och Triumfbågen med den galna rondellen som är flerfilig med väjningsplikt när man befinner sig i den (inte på väg in). Och så kolhydrater. Enormt med kolhydrater och Bordeaux-viner från 2004.

Men så också en kursinstruktör från La France som "likes to show off", avbryter folk, säger "I know this, 'cause I'm right!" och presenterar sig med att han fick två söner med sin förra fru, som han träffade när han var lärare på en kurs - och hon elev. "She liked my power". Man kan väl säga att det fungerar sådär bland åhörarna som är mestadels socialdemokratiskt skolade svenskar och norrmän.

Men vi klagar inte. Vi knyter näven i byxfickan och tar en croissant.

Förresten så har jag av en norrman fått höra att jag har "Malin-faktorn". Det hade med Saltkråkan att göra och var visst en komplimang...



1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, malin-faktorn. Jag kan inte tänka mig att få höra något finare. Möjligtvis Yrla-faktorn..