söndag 17 augusti 2008

Flicka med klass

Imorron börjar Lisen skolan. Med rosiga kinder, spänd förväntan och väskan full av begåvning kommer hon stå där utanför porten och känna en ilning genom kroppen. För i ett land med skolplikt är det ändå inte så vanligt att man kommer in på Berghs Grafiska Designutbildning. Inte så vanligt alls faktiskt.

Jag är så stolt så jag spricker. Och lite vimmelkantig av hela resan när jag tänker på hur jag grävde fram henne under alla arbetsprover för att bjuda på lite morotskaka en regnig söndag i maj och hur hon lurade mig med sin ledsna röst innan hon skrek ut antagningsbeskedet på telefonsvararen.

Det blir pirrigt. Även på The Office ett stenkast bort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ni är såna gylliga bästisar alltså. Nu känner jag att jag saknar min. Kuratorn heter hon. Hon är jätteduktig på sitt jobb, ett riktigt chefsämne. Klart man är stolt.

Tack för sist!
kram e

Anonym sa...

Lilla tåren i ögat vännen! Utan dig hade det sannerligen inte gått.