torsdag 29 november 2007

In your face!

Jag älskar facebook just nu. En släkting har lagt till en applikation som skickar "Blessings" och min vän konstnären från nyår har gått med i en grupp där man får klaga hur mycket man vill. Den heter BitterFitta. Och ja, det är väldigt roligt med fula ord! Jag älskar spridningen av vad folk gör och säger.

Lisa har uppfunnit begreppet metasvennigt. Det är när man tror att man är unik för att man dissar nåt som är svennigt. Som att tycka det är svennigt och dumt att åka till Thailand, när det i själva verket är svennigt att klaga på Thailand. Eller Carola. Samma sak där. Jag tror att det just nu är metasvennigt att klaga på facebook. Eftersom det ju mest av allt består av de vänner man tar in så blir det ju i förlängningen som att klaga på vännerna.
Och det ger helt nya tolkningsfrågor till den urgamla problematiken kring dejting och icke-dejting;
"Han taggade sig i min bild - vad betyder det???"
"Jag ska lägga till henne på facebook. Om ett tag. Vill inte verka för angelägen."
"Men du, finns han inte på facebook? Kolla upp honom där!!"

Och vi som redan hade problem med smstolkning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag lägger till Blessings-applikationen, ska jag sända dig en!

Anonym sa...

du har speglat mitt liv i din blogg den här gången.. hur mycket grubbel ska en flicka behöva utsättas för? ;-)