söndag 25 november 2007

White Room 2

Kastades tvärt från myspysigt familjeliv till en stockholmsk arkitektfest helt klädd i vitt, inklusive arkitekterna och deras vänner. En studentlägenhet förvandlad till ljusterapi - med White Russians. Jag tänkte att var hittar man mannen i sitt liv - om inte där! När jag kom dit insåg jag att alla killar som svävade omkring därinne var antingen:
1. Där med sin flickvän
eller
2. Gay.

Det första som hände var att en kille som alldeles uppenbart tillhörde kategori 2 pekade på min svarta kjol (som var oerhört snygg till min vita topp och hud) med ett långt pekfinger och sa ett nasalt
- What's that?!
Han hade fått byta sina jeans mot värdinnans pyjamasbyxor i vit satin. Jag svarade
- Jag vet, men min KKK-kåpa var inte ren...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade de vita flörtkulor i badrumsskåpet också? (jag kan inte sluta tänka på det där, måste ha fest snart. Du är bjuden)

essie sa...

Jag kollade inte. Vad tror du om mig egentligen??