tisdag 27 november 2007

Körsbär


På Åhléns hittade jag idag en ljusrosa julgranskula med ett glittrigt lejon på. Allt till tonerna av Ser du stjärnan i det blå på panflöjt. Jag skakar fortfarande. Var finns Martha Stewart när man som bäst behöver henne?

Annat var det igår. Då var det den kreddiga publiken, Rodebjer och Hassen Khemiri etc, som hängde på Berns. Och så jag då. Till tonerna av Neneh Cherrys nya projekt cirKus. Coolaste mormorn i stan är hon. Men så är hon också uppväxt i hippiekollektiv med konstnärer och jazzmusiker och alla (halv)syskonen som numera spelar på varandras plattor och i varandras filmer. Och nu kör hon nya projektet tillsammans med gubben, dottern och dotterns kille. Ungefär som familjen von Trapp, men utan gardinkläderna, nassarna och Pernilla Wahlgren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. Whatta? Har du träffat khemiri utan mig. bloody criminal skulle jag hävda.

essie sa...

Haha! Här gäller det att hänga med, tjejen! Men jag tänkte på dig när jag såg honom. Och försökte kolla in hans händer.