torsdag 14 februari 2008

Dr Niceguy


Det är inte ofta man skrattar när man lägger på luren efter ett samtal med doktorn.

Dr L: Du har inga bakterier enligt proven. Hur känner du dig?

Jag: Jotack bättre faktiskt...

Dr L: Ja, du låter inte så nasal längre

Tankebubbla: sa han "anal"...?

Jag: Nej, och medicinerna jag fick hjälpte mycket också

Dr L: Ja, va bra. Men då går du stärkt ur det här då, essie!

Jag: Ja, det kan man kanske säga

Dr L: Ja, du vet du kommer ha en massa motståndskraft framöver nu. Det här var kanske helt enkelt det bästa som kunde hända!!!

Jag (skrattande): Ja, om du säger det så...

Dr L: Javisst. Och så ringer du igen om det är nåt

Jag: Absolut...

Dr L: Bra. Håll dig frisk nu, essie! Hejdå med dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA tala om det för farmor då blir hon avundsjuk. Sådana läkare växer inte på träden! Lyllos!!

Hoppas du mår MYCKET bättre!
Puss o kram