fredag 8 februari 2008

Fräscht. Omtänksamt.


Jag tillbringar dagarna i en kunds konferensrum som heter Omtänksam. Jag tycker det passar utmärkt. Och inte bara det, jag är ödmjuk också. Det är den typ av bolag som känns som ett sentida IT-bubblebolag. Fräscht. Med lampor som byter färg. Spegelväggar. Färg. Soffbordsskivor av stora ritpapper. Och konferensrum uppkallade efter värdeord. Men hey - det är bättre än Kolera som jag satt i en gång.

Igår slappnade jag av. Det skulle jag aldrig gjort, för nu är jag förkyld. Tillbaka på The Office sprang jag på tuppen av vår gödselstack vid kaffemaskinen. Han upplyste mig om att adrenalin skjuter undan virus, men tar inte bort dem. Så när adrenalinpumpandet går ner blir man sjuk. Typ tredje dan på semestern. Han sa att sensmoralen med det är att man alltid ska jobba på helger, sen skrattade han gott. Han är inte av karriärbrackastilen, sin höjdarposition till trots. Han berättar alltid på introduktionsmiddagar för nyanställda om nån gång han gjort bort sig. Han skulle passa i rummet bredvid Omtänksam. Det heter Okonventionell.

Inga kommentarer: