måndag 18 februari 2008

Weirdo



På det hela taget var det en rätt konstig helg. Först hittade jag en katt utanför Stadsmissionens butik på Skånegatan. En citykatt. Sen tog jag fel buss och hamnade därför på Gamla Stans perrong och där stod en dvärg ("It's called little people!") och dansade breakdance. Sen var jag på Liljevalchs vårsalong med tjejerna, varav en av dem hade festkläder på sig. Sen hamnade Carola och Andreas Johnson i andra chansen, det var faktiskt också ganska konstigt. Och på söndan var jag på Warhol-utställningen tillsammans med ett gäng smålänningar som säger att de är från Barcelona. Märklich...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg också en citykatt då jag var ute och sprang. Den gick i elljusspåret vid Årstaviken. Inga reflexer hade den heller, som man ska när man springer i mörkret...