söndag 3 februari 2008

Prosim Nekurte

Hej från Prag! Det är väldigt fint här. Om ni nu trodde nåt annat. Man vet att man är världsmedborgare när baristan på Starbucks på Kastrup, Köpenhamn betjänar en på klingande dalmål. - Är du från Dalarna, frågade jag.- Jaa, ja ä från Heeedemoora! svarade hon.

Jag sitter i lobbyn på ett hotell i Prags svar på Sundbyberg. Bredvid sitter ett gäng 20-somethings som kommer från massa olika länder och jobbar på Microsoft. Jag funderar på att ställa några word-relaterade frågor som jag haft på lager sen ett antal år tillbaka.

CNN har två ämnen; Superbowlfinalen inatt och Super Tuesday. Tänk att bo i ett land där allt är Super hela tiden. Super Microsoft.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Prag skulle man åka till nån gång...

Anonym sa...

Ville bara säga att det är jag som är baristan...

essie sa...

Lägg av, anonym! Det här är INGET ATT SKOJA OM!!

Anonym sa...

Jag är allvarlig