fredag 1 februari 2008

Vad göra?

Klockan är två på en fredag och jag är på botten av to-do-listan. Här sitter jag. Fullt businessklädd med nystruken blus och svarta kostymen. Fulladdad var jag inför mötet med en CFO som plötsligt kom på att han var dubbelbokad. Jahaaja. Dom är ofta det, CFOerna. Dubbelbokade. "Walk with me", säger de på vägen ut till taxin och får en "briefing" av medarbetaren kring konkurrentens senaste kvartalsrapport. Igår gick jag förbi två herrar i rock utanför Sturegallerian där den ena sa "Men alltså, tradingavdelningen måste ha det grrrrymt tufft. Med den hääär marknadssituationen!". Very Stureplan.

Men jag är på botten av to-do-listan. I den mån man nu någonsin bottnar. Det är ju så mycket som ska todo:as; det ska levas och utvecklas och mätas och räknas. Men idag är jag på botten av to-do-listan för några timmar. Britta Persson säger på radio att Gud inte finns. Solen sken nyss, men inte nu. Skrivaren fungerar igen. Jag tänker på njursten och på en Barista (Baristo?) som kan vara det finaste jag nånsin sett.

Inga kommentarer: