fredag 14 mars 2008

Bertil-34


Jag undrar vilka tv-program jag skulle ställa upp i om jag va känd...

Kockduellen? Nja...alltså... Känns lite löpande band, gör det inte? Och varför är antikkännaren Lamm programledare? Fick väl jobbet på sitt efternamn, det vet man ju hur det där fungerar...

KändisJeopardy? Nej. Känner inte för att stå där och vråla "Vem är Paul Potts???" i kategorin Slog igenom över en natt.

På Spåret? Ja! Såklart. Om jag får sitta bredvid nån bra (inte Anne Lundberg som jag misstänker är skenbra plus att hon slåss)

Lantz? Ja! Vi skulle ha så mycket att prata om. Jag skulle kunna bli bisittare. Till Anders G Karlsson.

Fråga Olle? Hahaha...

Nyhetsmorgon lördag/söndag? Lördag, ja. Kan inte tänka mig nåt bättre än att få prata allvar och lek med Lasse Bengtsson. Däremot betackar jag mig för Tildes PK-frågor om vad jag gör för klimatet. Möjligen skulle jag gå dit och diskutera feminism, som är ett annat av hennes nya favvoämnen. Och fråga lite om de logiska resonemangen bakom hennes utvik...

Bingolotto? Bara om jag får sitta med tanterna vid ett bord och dutta.

RoomService? Ja, om jag får ett lantställe.

Videokväll hos Luuk? Ja! Jag vet redan vad jag skulle spela: "Heading for the light" - Travelling Wilburys, "My Personality" - Eric Gadd (jag vet, det e lite cheesy men jag har en bra förklaring), "Before the Day" - Titiyo, "Past in Present" - Feist och "Both Sides Now" - Joni Mitchell.

Inga kommentarer: