torsdag 6 mars 2008

En hyllning till kvinnan



Solen skiner, men jag är förbannad. Det är så sällan som jag blir riktigt pissed, så döm om min förvåning när jag blev skitarg igår kväll. Och då menar jag verkligen sådär arg så man svär alla ord man kan, gråter för att man är så arg och vill kasta saker. Och ja, jag hade anledning. Som jag inte ska skriva om här. Men jag gick och la mig arg, sov arg och vaknade arg.


Nu försöker jag sansa mig och laddar inför Internationella Kvinnodagen imorgon! Det ska bli kul. I de senaste veckorna av total tristess är det kvinnorna i mitt liv som varit räddningen. De kulturella fönsterbordsluncherna med Erika i helgen, det glada skrovmålet med Britta igår, Anna L's härliga telefonsamtal och luncher, mamma som säger att man verkligen får bli skitarg, Carins predikan, hänget med Marie för en vecka sen, mina glada cocktail-ladies, Lisas entusiasm och underbara sms, mormor som pratar om Moras framfart i hockeyallsvenskan och Anna D's storslagna planer för ikväll. Imorgon firar jag med Sofie med rundtur backstage på Operan och afternoon tea.


Kärlek till tjejerna!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Och kärlek till dig!

erika

Anonym sa...

Nu blev jag ju enormt nyfiken på varför du var så arg!! Snacka om att säga A utan B... ;)