onsdag 5 mars 2008

Byorginal - en masse


Jag gick längs Ringvägen alldeles för tidigt på morgonen idag och blev passerad av en kvinna i huckle och ryggsäck. Efter ett litet tag började jag knappa in på henne (jag har långa ben) - då sprang hon några steg framåt. Efter ytterligare några meter började jag komma ikapp henne igen - och då tog hon några springande steg framåt. Sen höll vi på så fram till tunnelbanestationen, då tappade jag bort henne. Men hon blev snabbt avlöst av en man som klev på min vagn med en skylt om knark på magen och en uppstoppad handske fastsatt mitt på huvudet.

Jag vaknade imorse - and the world has gone mad! Herregud, det är inte ens lunch än, hur ska detta sluta?

På tal om märkliga beteenden har jag noterat en ökande nyfikenhet på The Office. Om man har mailboxen öppen på skärmen när en kollega kommer förbi för att fråga nåt kan vissa inte låta bli att kika över axeln på vad som står eller vem mailet är ifrån. Som att privatliv inte existerar när det ändå står med text på en skärm.

Så låt detta bli en varning. Världen är galen och en nyfiken konsult känns igen på den blöta näsan.

Inga kommentarer: