söndag 9 mars 2008

Pick yourself up, dust yourself off, and start all over again


Jag har sårmärkta händer. Från fondue-gaffeln, inte från nån stigmata. The Office-vänner hade 80-talskväll med spontan fonduemiddag och andra chansen. Ingen röstade, men alla klagade.

På morgonen ringde G när jag mornade mig. Hon satt på Arlanda och väntade på pojkvännens bussinesflight från Shanghai. Vi pratade catchup och konst längelänge. Under tiden hann jag med frukostsmoothie och hon en kissning. Sen gick jag o S guidad visning på vårt favoritställe; Operan. Backstage var det påfallande icke-operigt. Bäst var en lapp på ett elskåp om att inte ställa vattenglas eller kaffemuggar ovanpå, med rubriken "Är ni helt puckade??" Det är drama värdigt en opera det.

Alltså, de här krigsrubrikerna om Carola idag. Galna. Skulle det ta samma proportioner för alla oss andra när vi har en dålig dag på jobbet, som det gjorde för henne igår, så skulle Sverige inom kort stå still. Tillbaka till ritbordet och upp på hästryggen igen bara. Som alla andra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herremingug vad orättvist när nordman segrade, en unge jag känner röstade på honom. Hon röstade även på Christer Sjögren.
Bra carolabild! Jag älskar den skivan hon gjorde med bröderna gibb, särskilt runaway, urbra låt!

/erina erika

essie sa...

haha, ja hon är så härligt köttig på nåt vis på den bilden. det tycker jag är härligt.
tror jag läst nånstans att hon själv nästan ångrar den skivan. en antydan om att stilen hon fick var lite för nasty. för köttig, helt enkelt.

Anonym sa...

det kan aldrig bli för köttigt vet du väl!

Essie, vi måste ses och tala konsthistoria! Jag fattar inte hur vi kan ha missat det? Du måste berätta allt om kursen och om lärarn, är han köttig eller?

/erinka

essie sa...

Oh, ja det måste vi! Lärarnn är inte så köttig. Men han har god smak och är full av esprit, märkliga utvikningar. Och han talar från näsan. Precis som man kan vänta sig.